keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Matka Tallinnaan ja takaisin.

Viimeiset kaksi viikkoa onkin ollut aikamoista myllerrystä. Hiihtoloman jälkeen oli tosiaan enää viikko työssäoppimista ja sen jälkeen suunnattiinkin luokkalaisten kanssa Tallinnaan opintomatkalle. Alussa olin hieman epäileväinen, että mitähän tästä reissusta oikein tulee, mutta lopulta nämä neljä päivää osoittautuivat hyvinkin mukaviksi!

Tiistaina tosiaan startattiin Kuopiosta kello 6 reikäreikä kohti Helsinkiä ja Helsingin päässä käytiin Aalto Yliopistolla pyörähtämässä. Siitä sitten jatkettiin laivalla Viroon ja illalla päästiinkin vihdoin hotellille. Tämä päivä oli siis pääasiassa vaan matkaamista, matka Kuopiosta Helsinkiin kun kesti jo sen puoli tuntia.. Väsy siis pitkän päivän jälkeen oli, sain unta edellisenä yönä vain sen pari tuntia, joten tottakai nauruhepulit iski sitten vihdoin illalla. Oli muutenkin ihana nähdä luokkalaisia ja etenkin Teresaa ja Vilkkua niin pitkän ajan jälkeen <3

Keskiviikko koostui pääasiassa kolmen Virolaisen valokuvaajan tapaamisesta. Tältä päivältä jäi kyllä hurjasti käteen, oli kiva kuulla kolme niin erilaista tarinaa valokuvaajaksi ryhtymisestä ja kuvaajilta irtosi myös paljon vinkkejä omaa tulevaisuuttani ajatellen.

Torstai alkoi tutustumisella Eesti Päevalehteen ja loppupäivä olikin sitten omaa vapaa-aikaa ja kuvaamista Tallinnassa ja etenkin Vanhassa Kaupungissa. No, meillä muutamillahan tää kuvaaminen jäikin hieman sitten vähemmälle, nää kaikki vaatekaupat kun veti puoleensa sillä hetkellä enemmän.. :D Tietysti sitten siinä vaiheessa, kun päästiin vaatteiden ihmeellisestä maailmasta irti, iski älytön myrsky ja päätettiin sitten jättää kuvaamiset suosiolla seuraavaan (eli viimeiseen, heh..) aamuun. Miten niin karma kosti?

No, perjantai-aamuna napattiin kamerat messiin ja suunnattiin reippaasti kuvaamaan. Aikaa ei niin paljon tokikaan enää ollut, mutta riittävästi kuitenkin!

Tässä siis kuvapläjäystä reissulta :)

Laivamatkat olivat kovinkin tuulisia, etenkin takaisintullessa laiva keikkui aivan liikaa!

Kuvat minusta by Teresa!

Ja joo, perjantaina vierailtiin vielä Kumu -museossa ja tottakai piti päästä sielläkin vähän pelleilemään Teresan kanssa.. :D

Keskiviikon viimeinen valokuvaajatapaaminen oli studiolla, joten pääsimme itsekin kuvailemaan mallin kanssa. Ensimmäistä kertaa mallinohjaamista englanniksi :)

Nyt ollaan päästy taas takaisin koululle opiskelun maailmaan, kovasti ois näyttöjä ja opinnäytetöitä vielä edessä tälle keväälle. Huh, kun stressaa jo nyt!

1. Tykkään tuosta mustvalkoisesta katukuvasta ja sitte tuosta toisesta tolppakuvasta. Aivan ihana! Pistäisin sen heti seinälle kehyksiin!